logo RankiaMagyarország

A legjobb luxus ETF-ek

A luxusmárkákba való befektetés hosszú távon jövedelmező lehet, mivel ezek a márkák képesek magas árréseket fenntartani. Fedezze fel a legjobb luxus ETF-eket és azok előnyeit.
luxus ETF-ek

A meghatározó márkaerővel rendelkező vállalatokba történő befektetés az elmúlt évek egyik legjobb stratégiája volt. A luxusmárkák ugyanis még a legnagyobb bizonytalanságok esetén is képesek magas árréseket érvényesíteni, ezzel fenntartva vagy éppen növelve értékesítéseik számát és bevételeiket. Ebben a cikkben a luxusmárkákhoz kapcsolódó luxus ETF-ek lesznek terítéken.

Nyilvánvalóan nem minden márka képes elérni a fentieket, és néha több évre van szükség ahhoz, hogy valóban lássuk, hogy egy-egy márka ereje valódi és tartós vagy csak átmeneti. Ezért fontos, hogy ilyen jellegű befektetés esetén hosszú távú látásmóddal rendelkezzünk.

A legjobb luxus ETF-ek

Európán belül sajnos egyelőre nem sok lehetőség áll rendelkezésre az ilyen jellegű befektetésre. A cikkben két érdekes alternatíváról lesz szó.

Az egyik a luxusszektorra összpontosít, és 5 év alatt 77%-os kumulált hozamot ért el, ami évi 12%-os összetett hozamnak felel meg, ez pedig nem elhanyagolható.

A másik ETF portfóliójában nem luxusvállalatok szerepelnek, hanem olyan értékes márkák, amik a világ mindennapi tevékenységeinek fontos szereplői.

Miért érdemes befektetni a világ legjobb márkáiba?

Sok jó ok van arra, hogy luxusmárkákba és a világ legértékesebb márkáiba fektessünk. A legtöbbjük a tartós versenyelőnnyel kapcsolatos. Helyhiány miatt most csak a főbb okokat fogjuk végigvenni.

Védelem az infláció ellen

A luxusmárkák és a legértékesebb márkák általában meghatározó piaci erővel (pricing power) rendelkeznek. Ezt láthattuk például 2022-ben is, amikor az infláció évtizedek óta nem látott szintre emelkedett, sok ilyen vállalat mégis képes volt árat emelni anélkül, hogy vesztett volna értékesítési volumenéből.

infláció

Ha egy vállalat vagy márka piaci erejére vagy kíváncsi, érdemes lehet például megnézni az adott cég vagy márka használt vagy újraértékesítési piacát, például hogy mennyire jól eladható egy használt Ferrari vagy egy vintage Nike Air Jordan.

A fentiek magukban foglalják a költségek áthárítására való képességet is. Sok márka ugyanis, ahelyett, hogy elnyelné a megjelenő új költségeket, képes azokat 100%-ban áthárítani az ügyfélre.

A ritkaság ereje javítja a haszonkulcsokat, és kívánatosabbá teszi a termékeket

A luxusmárkák számára mindig nagy dilemma, hogy mennyiben fókuszáljanak a növekedésre, és mennyiben az exkluzivitásra. Tökéletes egyensúlyt kell tartaniuk, hogy ne halmozzanak fel készleteket, amelyeket később kedvezményesen kell eladniuk vagy akár megsemmisíteniük (ez sajnos gyakran előfordul olyan márkáknál, mint az LVMH vagy a Hermes).

A ritkaság erejének köszönhetően a vásárlók hajlandóak többet fizetni a termékekért, illetve szolgáltatásokért. Ez az, ami miatt ezek a márkák általában sokkal magasabb haszonkulcsokat érnek el, mint a versenytársak.

Nézd meg például a Ferrari példáját:

Luxus ETF-ek: A Ferrari példája

Szellemi tulajdon

Egy márka értékének nagy része az immateriális javakhoz, a szellemi tulajdonhoz kapcsolódik, ami túlmutat a könyv szerinti értéken, és nem tükröződik jól a pénzügyi kimutatásokban. Warren Buffett Berkshire Hathaway nevű cégének például páratlan vállalati kultúrája van, és mindenki őket tekinti referenciának válságidőszakokban. A META minden problémájával együtt is képes folyamatos bevételeket generálni, hiszen hihetetlen mértékű szellemi tulajdonnal és adatbázissal rendelkezik.

Előfordul, hogy a szellemi tulajdon annyira értékes, hogy nem számít, ha lemásolják vagy megpróbálják ellopni, mindenki tudja, ki az eredeti alkotó. Ilyen esetekben a cég még akkor is közvetett bevételekhez juthat, ha a jogdíjat valamiért nem kapja meg.

S&P 500 market value

A legjobb luxus ETF-ek

Ahogy a cikk elején is említettük, nincs túl sok ETF ebben a befektetési szegmensben. Itt most kettőt fogunk megnézni.

  • L&G Global Brands UCITS ETF USD Acc
    • TER: 0.39%
    • 6 hónapos hozam a létrehozása óta: 16.58%
    • Ticker: TOPB
  • Amundi S&P Global Luxury UCITS ETF EUR ©
    • TER: 0.25%
    • 5 éves hozam: 77.99%
    • Ticker: GLUX

L&G Global Brands UCITS ETF USD Acc

Ez az ETF a BrandFinance Global Brands indexet követi, amely a világ legértékesebb márkáit képviselő vállalatok teljesítményét tükrözi. Ezenkívül likviditási, minőségi és ESG kritériumokat is alkalmaz.

  • Replikációs módszere teljes mértékben fizikai.
  • Alapvalutája az USD, és nincs devizafedezete.
  • Írországban van bejegyezve, és osztalékpolitikája akkumulációs.

Ezek a főbb pozíciói:

Luxus ETF-ek: az L&G Global Brands UCITS ETF USD Acc pozíciói

Az alábbi képen pedig az országonkénti súlyozást és a szektorális bontást láthatod:

Luxus ETF-ek: az L&G Global Brands UCITS ETF USD Acc országonkénti súlyozása és szektorális bontása

Amundi S&P Global Luxury UCITS ETF EUR (C)

Ez a luxus ETF az S&P Global Luxury indexet követi, amely a globális luxusszektor teljesítményét tükrözi, és amely a 80 legnagyobb kapitalizációjú vállalatból áll.

  • Replikációs módszere szintetikus, nem finanszírozott swapokkal.
  • Alapvalutája az EUR, és nincs devizafedezete.
  • Luxemburgban van bejegyezve, és osztalékpolitikája akkumulációs.

👉A legjobb Amundi ETF-ek hosszú távú stratégiákhoz

Ezek az ETF fő pozíciói:

Amundi S&P Global Luxury UCITS ETF EUR (C) ETF fő pozíciói

Az alábbi képen pedig az ETF országonkénti és szektorális lebontását figyelheted meg:

Amundi S&P Global Luxury UCITS ETF EUR (C) ETF országonkénti és szektorális

Az alábbiakban láthatod a két ETF teljesítményét az MSCI World indexhez viszonyítva:

Luxus ETF-ek: az L&G Global Brands UCITS ETF USD Acc és az Amundi S&P Global Luxury UCITS ETF EUR (C) teljesítménye az MSCI Worldhöz viszonyítva

Freedom24

Vásárold meg az ETF-ek a Freedom24-en!

Freedom24 logo

Ezek a cikkek is érdekelhetnek:

Hirdetés
Kapcsolódó cikkek